Leveransvillkor / Min Bokhandel

LEVERANSVILLKOR I FINLAND PRISER

Moms 24 % ingår i samtliga priser på eböcker och tjänster. Priset på tryckta böcker innehåller 10 % moms.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priset ifall det är felaktigt på grund av mänskliga eller tekniska faktorer.

BETALNINGSSÄTT

Nätbank (kostnad 0 €) Du kan betala dina inköp i följande nätbanker: Nordea, Sampo, Andelsbanken, SP/PoP, Aktia, Nooa, Handelsbanken, Tapiola, Ålandsbanken, Sparbanken och S-banken. Nätbankernas betalnings-och finansiella tjänster genomförs av Checkout Oy i samarbete med de finländska bankerna och kreditverken.

Checkout Oy köper betalningen och redovisar den åt köpmannen. Ur användarens synvinkel fungerar servicen precis som en vanlig nätbetalning.

PayPal

PayPal är ett smidigare och tryggt betalningssätt (kostnad 0 euro)

Vad är PayPal? PayPal är en globalt ledade betalningstjänst och ett tryggare och snabbare sätt att betala och ta betalt på nätet. Med PayPal kan du betala och överföra pengar utan att behövä fylla i dina betalningsupgifter; det enda som krävs för att bekräfta en betalning är din e-postadress samt ditt lösenord.

Du behöver alltså inte ha ett kreditkort eller betalkort för att kunna använda PayPal-tjänsten – endast ett bankonto. Det är avgiftsfritt att öppna ett PayPal-konto samt att betala med tjänsten, som köpare betalar du bara en avgift om ditt köp innebär en valutaväxling.

Hur fungerar PayPal?

För att kunna välja PayPal som ditt betalningssätt måste du ha ett PayPal-konto. Om du inte har ett PayPal-konto kan du skapa ett konto gratis på www.paypal.com genom att följa instruktionerna på sidan. Med PayPal betalr du dina inköp snabbt och enkelt med några få klick, eftersom du inte måste fylla i person- och betalningsuppgifter vid köptillfället – all information finns redan sparad på ditt PayPal-konto.

PayPal överlämnar aldrig konfidentiella personupgifter eller betalningsuppgifter åt försäljaren. Det enda försäljaren ser är din e-postadress samt varans leveransadress.

Gör såhär för att betala dina varor med PayPal: Fyll i all nödvändig information i kassan, välj PayPal som betalningssätt och tryck på “Betala” knappen. Gä till PayPal-betalningstjänsten och logga in med din e-postadress. Kontrollera ännu beställningens betalningsinformation och bekräfta beställningen – betalningen är nu genomförd! PayPal drar av summan från PayPal-konto och varorna kan skickas omedelbart.

LEVERANS

Vi använder Finlands Post för att skicka våra försändelser. Vi strävar efter att behandla beställningarna snabbt. Eböcker levereras (utan kostnad) omedelbart efter det att betalningen registrerats. Tryckta böcker levereras, beroende på lagersituationen, inom 3 till 14 dagar. Leveranskostnaden har meddelats i samband med köpet.

Alla små försändelser skickas som andra klassens brev ända till hemdörren.

Du kan också välja att avhämta din bok från Juristbyrå Berndt Holmström, Centralgatan 86-88, 2 vån, 10300 Karis till kostnad 0 euro. Du väljer då detta leveranssätt i kassan, så tar vi kontakt för närmare tidtabell för avhämtandet.

För köpta eböcker får du ett email efter betalningen med en länk från vilken du kan ladda ned din ebok. I vissa fall får du flere eboks-format i samma nedladdning.

Ångerrätt

Min Bokhandel följder konsumentverkets anvisningar angående nätbutikshandel (returrätt inom 14 dagar) men ger dig EXTRA returrätt på totalt hela 30 dagar, (14 dagar lagstadgad returrätt ingår i dessa 30 dagar) utan några frågor, på alla böcker, eböcker och tjänster. Detta förutsätter att, om det gäller en fysisk bok, boken är oläst och oskadad vid returen.

Om du köpt en ebok eller en tjänst meddelar du bara på adress [email protected] om att du önskar ångra ditt köp. Returnerar du den köpta, tryckta boken oskadad till Two & Two öb, Centralgatan 86-88, 10300 Karis, returnerar vi din köpesumma enligt de betalningsuppgifter som inkommit till oss vid köpet. Vid oklara fall kontaktar vi köparen så kom ihåg att sätta med dina kontaktuppgifter.

Du måste själv bekosta returen. Min Bokhandel ersätter inte möjliga kostnader som uppkommit i samband med returen om det inte avtalats om tidigare.

Fel vid leverans

Tyvärr kan produkter gå sönder vid leverans även om de förpackats väl. Vi rekommenderar därför att du kontrollerar paketet redan då du hämtar det. Ta genast kontakt med vår kundtjänst på [email protected] ifall försändelsen skadats i leveransskedet.

KONTAKTUPPGIFTER Har du frågor om beställningsprocessen är du välkommen att kontakta oss på berndt.holmstrom(at)surfnet.fi